Filmele de groaza sunt un gen de filme care incearca sa sperie si sa tulbure spectatorii prin imagini si sunete infricosatoare. Acestea pot include monstri, fantome, vrajitoare, vampiri, demoni, si alte fiinte supranaturale sau evenimente infricosatoare.
Filmele de groaza si pot fi, de asemenea, bazate pe povesti reale sau pe fapte istorice infricosatoare. Unele filme horror se concentreaza pe suspans si tensiune, in timp ce altele se concentreaza pe efectele speciale si actiunea. Filmele de groaza au fost produse in mai multe decenii si au evoluat in timp, oferind publicului o varietate de subgenuri, cum ar fi comedia horror, horror gore, horror psihologic, horror satanic si altele.
Filme De Groaza 2022
Wow. Toata lumea stia ca 2022 a fost un an grozav pentru filmele de groaza, dar nu-ti dai seama cu adevarat cat de grozav a fost un an pana cand nu incepi sa aliniezi filmele pentru o lista gen „Cel mai bun din”. Dupa multe ore si multe galeti de sange, Fuzzy a compilat in sfarsit cele mai bune filme de groaza din 2022. Aceasta lista ne-a facut sa realizam ca oricate filme de groaza am vazut anul acesta… tot nu au fost de ajuns.
Barbar ( Barbarian) Barbar este unul dintre acele filme despre care toata lumea spune ca este cel mai bine sa intri fara cunostinta in prealabil. Nu stiu daca asta este neaparat adevarat dar povestea este nebuneasca. Sunt momente de ilaritate, momente de groaza si momente de „ce naiba?” care fac un film de groaza grozav. Ah, si, de asemenea: exista o scena in care unui tip i se smulge bratul, apoi este batut cu el.
Corpuri Corpuri Corpuri (Bodies Bodies Bodies)Cine vrea sa joace Corpuri Corpuri Corpuri ? Dupa cum veti descoperi in aceasta distractie haotica de groaza, nimeni nu si-ar dori sa o faca cu aceasta distributie de personaje. Povestea se concentreaza pe un grup de prieteni care se aduna cu totii la un conac elegant pentru o petrecere. La scurt timp dupa ce sosesc toti, o furtuna navaleste si ii blocheaza pe toti acolo. Ce moment mai bun ar putea fi pentru a juca apoi un joc centrat pe crima? Singura problema este ca acest lucru s-ar putea sa nu se mai joace, deoarece corpurile incep sa se strang efectiv si toate personajele se intorc impotriva celuilalt. Directiile gresite si haosul abunda, deoarece nimic nu este ceea ce pare in aceasta poveste.
Oasele si toate (Bones And All)Regizorul Luca Guadagnino are o sensibilitate unica atunci cand vine vorba de romantism, asa ca nu este de mirare ca Oasele si toate este in esenta, o poveste de dragoste. Filmul ii urmareste pe Taylor Russell si Timothee Chalamet ca doi iubiti uimiti care isi construiesc o viata impreuna in timp ce calatoresc prin America. Desi aceasta ar fi premisa perfecta pentru un film drama, Oasele si Toate se simte mai mult ca un film de groaza.
Crimele Viitorului (Crimes Of The Future)Un film care ofera inca o dovada ca David Cronenberg este regele absolut al groazei corporale, Crimele Viitorului impartaseste un nume cu una dintre cele mai vechi lucrari ale sale, desi este o fiara in sine, de la inceputul sfasietor pana la concluzia sa intriganta. Are duo-ul dinamic format din Viggo Mortensen si Lea Seydoux ca doi artisti de performanta care se trezesc absorbiti de o conspiratie in jurul oamenilor care pretind ca pot consuma plastic. Deoarece sunt colaboratori carora le pasa profund de corp ca locatie de explorare si creatie, aceasta potentiala revelatie le starneste interesul. Filmul exploreaza apoi pasiunea lor pentru performanta in mijlocul haosului distrugerii si renasterii, creand o reflectie dinamica asupra a ceea ce inseamna a fi artist.
Fresh Mimi Cave este o poveste delicioasa despre un canibal si victimele pe care le pastreaza in subsolul sau. Fresh incepe ca o comedie romantica, iar cei care nu stiu ce urmaresc ar putea fi surprinsi cand filmul se transforma intr-un film de groaza in toata regula plin de scene care mananca oameni. Acesta este doar unul dintre motivele pentru care Fresh este atat de atragator, deoarece Cave arata deja un domeniu rar asupra genului si stilului. Pe langa faptul ca spune o poveste tulburatoare, Fresh este, de asemenea, un film despre intalnirile moderne, obiectivizarea femeilor si structura de putere sociala care le permite barbatilor sa scape cu lucrurile oribile pe care le fac. In timp ce Fresh echilibreaza in mare parte subtextul si povestea, cel de-al treilea act devine putin stangaci, deoarece filmul incearca sa se asigure ca oamenii ii vor intelege mesajul. Chiar si asa, Fresh ramane o intrare gustoasa pentru oamenii infometati de groaza care cauta un film sa le submineze asteptarile.
Filme De Groaza 2021
Cinematograful de groaza urmeaza sa aiba un an banner in 2021, pentru ca atat de multe filme de genul din 2020 au fost respinse din motive de pandemie si, de asemenea, pentru ca, sa recunoastem: cand traim vremuri infricosatoare, realizatorii de film sunt mai inspirati.
Honeydew
Honeydew este practic o interpretare artistica a lucrurilor pe care le-am vazut (in mod repetat) in Masacrul din Texas(Texas Chainsaw Massacre ) si Drum Interzis( Wrong Turn) – oamenii de la oras se poticnesc cu aroganta peste o comunitate mica si tulburatoare din adancul padurii – dar exista inca ceva incontestabil de eficient in momentele sale cele mai infioratoare, dintre care unul, improbabil, implica o cameo cu adevarat nebuneasca a Lenei Dunham.
Spirala: Din Cartea lui Saw (Spiral-From The Book Of Saw)
Uneori, „fan fiction” face asta pe marele ecran si acesta pare sa fie cazul aici. Se pare ca Chris Rock este un mare fan al francizei Saw si el este cel care a dat startul acestei semi-sequel in care vei ghici majoritatea rasturnarilor, dar nu toate capcanele. Destul de facut doar pentru fanii consacrati, ceea ce este in regula, plus ca este o imbunatatire legitima fata de ultimele doua sequele Saw .
Djinnul
Un baiat tanar (Ezra Dewey) neintelept decide sa invite un djinn stravechi, sau un spirit puternic, in casa lui si apoi isi petrece o noapte lunga regretand. Acesta este o ardere liniara lenta, dar este si constant plin de suspans, iar Dewey ofera o performanta grozava. Cateva dintre socurile sale chiar se vor strecura asupra ta.
Halloween: Noaptea Crimelor (Halloween Kills)
Acest film a atras cateva idei nepopulare (oameni de pe Twitter tot spun: „Raul moare in seara asta!” in gluma), dar pentru mine este inca mai interesant decat majoritatea partilor de Halloween pe care le-am vazut vreodata. Si le-am vazut pe toate. Lasati deoparte cateva momente neplacute si exista inca o sensibilitate ciudata si intunecat de amuzanta la petrecerea horror a lui Michael.
Epurarea pentru totdeauna (The Forever Purge)
In acest moment, filmele Epurare(Purge) sunt pe jumatate cele mai bune, am facut asta si am urmarit chiar si seriale pentru a le putea categoriza. De data aceasta suntem intrebati ce s-ar intampla daca unii dintre „epuratorii” anuali pur si simplu ar refuza sa respecte regulile de logodna, ceea ce este destul de ironic in sine – si, desigur, exista.
Ciocanirea (Knocking)
O femeie stresata isi da seama ca de undeva in complexul ei de apartamente se aude o bataie neincetata , dar nu poate localiza sursa (ceea ce este frustrant) si devine rapid clar ca nimeni nu o crede (ceea ce estesi mai frustrant).
Agnes
Nu lipsesc filmele de groaza care se concentreaza pe calugarite; fie ei nobili aparatori ai inocentilor sau slujitori posedati ai taramului demonic – si acest film are un fel de ambele! Filmul incepe ca o poveste oarecum traditionala „calugarita posedata”, dar cam la jumatatea ei face un viraj brusc la stanga si devine un studiu de caracter convingator despre modul in care o tanara nevinovata trebuie sa se confrunte cu o trauma pe care nu o poate explica.
Slaxx
Intotdeauna este loc pentru o alta comedie de groaza absurda. Amestecul de Atat de bine -So Fine (1981) si Extensiile de par-Exte:Hair extensions(2017) face ca filmul sa fie unul rapid, amuzant. Intriga este doar un cadru pe care sa atarne premisa intentionata prosteasca a filmului – da, este vorba despre blugii din denim care macelaresc multi oameni – dar distributia este un joc, scrisul este distractiv si macelul este salbatic si din belsug.
Filme De Groaza 2020
Inca un an, inca un lot mare de filme de groaza excelente. Acestea ar trebui sa va tina ocupat o perioada. Mai jos, Fuzzy va prezinta lista cu cele mai populare filme de groaza din 2020:
Piscina (The Pool)
Imagineaza-ti ca esti blocat intr-o piscina adanca care nu are apa in ea si nu poti ajunge la scara. Acum, imaginati-va ca exista si un crocodil in apropiere. De asemenea, este cald, esti complet singur (cu exceptia cainelui tau) si nimeni nu stie unde te afli.
Povestea Mea (Becoming)
Un cuplu casatorit este uimit de constientizarea ca unul dintre ei nu mai este cum era inainte. Cu alte cuvinte: sotul a fost stapanit de un fel de demon care pretinde ca trupul il obliga sa faca lucruri groaznice. Cele trei piste si un scenariu inteligent il feresc pe acesta de la unele capcane potential familiare.
Declansat (Triggered)
Arunca intr-un blender un film slasher, o continuare a Saw si unul dintre acele filme SF despre zgarzi electronice explozive si vei obtine nebunia plina de vointa si energica din Declansat (Triggered ). Un grup de vechi prieteni aflati intr-o padure sunt prinsi in capcana in timp ce dormeau si trebuie sa se loveasca intre ei pentru a supravietui.
Blestemul (The Grudge)
Acest remake ciudat poate nu si-a incantat fanii seriei originale japoneze (sau pe cei ai reboot-ului american), dar sunt cativa fani ai filmelor de groaza care au gasit ceva de apreciat aici. Incepe destul de lent ca o procedura care implica o crima ingrozitoare, dar se instaleaza intr-o poveste cu fantome destul de nelinistitoare prin Actul III.
Vanatoarea de oameni( The Hunt)
Filmul este ca o piesa de actiune/de groaza cu ritm rapid si frecvent socant, in care exista o multime de distractie intunecata. Acesta este putin mai mult decat o interpretare contemporana a premisei clasice Cel mai periculos joc (The Most Dangerous Game ).
Filme De Groaza 2019
Este timpul sa reflectam la cele mai inspaimantatoare, mai sangeroase si mai tulburatoare filme ale anului 2019 asa ca va prezentam cele mai de groaza filme:
Anomalie (The Prodigy)
Intotdeauna este loc pentru un alt film „killer kid”, daca ma intrebati pe mine, si, desi acesta imprumuta destul de mult atat din Profetia (The Omen) , cat si din Jucaria (Child’s Play), castiga, de asemenea, mult credit pentru ca a fost bine realizat, in mod constant, infiorator si, in mod neasteptat de intunecat. Plus ca acel copil principal (Scott) este al naibii de grozav.
Thriller
Daca sunteti pasionat de filmele clasice de slasher din anii trecuti , iata un omagiu discret, dar placut, care este plin cu toate farsele tragice si ucigasi cu gluga. Nu este nimic pe care sa nu il fi vazut pana acum, din punct de vedere al intrigii, dar exista destule performante interesante si contorsionari ale complotului pentru a mentine lucrurile interesante pana cand haosul va aparea pe ecran. In plus, este plasat in sudul central al Los Angelesului, care este destul de unic pentru un film slasher.
Mortii nu mor (The Dead Don’t Die)
Pictograma de lunga durata a filmului cult, Jim Jarmusch, a facut o multime de filme care au incantat criticii si publicul in egala masura, dar aceasta comedie ciudata cu zombi a fost remarcabila la lansare pentru ca a castigat tot felul de recenzii negative si reactii dezamagitoare. Dar mi-a cam placut! Da, este ciudat, dragut, sec si uneori slab, dar este foarte greu sa nu-ti placa o invazie de zombi relaxata in care Bill Murray si Adam Driver sunt politistii laconici de pe scena.
Blestemul femeii care plange (The Curse Of la Llorona)
Aceasta a sasea intrare din seria de groaza de lunga durata, care se mandreste si cu doua Traind printre demoni (Conjuring) , trei Annabelle si o Calugarita (The Nun) nu reinventeaza nicio legenda latino-americana a „femei care plange” ce urmareste copiii mici, dar ca si capitolele anterioare, stie sa ofere niste sperieturi satisfacatoare intr-o atmosfera foarte infricosatoare.
Scapa daca poti! (Escape Room)
Cativa straini se trezesc in interiorul unui labirint cu capcane. Luati un strop din Hostelul (Hostel) , un strop din Cubul (Cube) si o parte din Saw si sunteti aproape la curent cu ceea ce are de oferit Scapa daca poti (Escape Room) – si totusi, in ciuda configuratiei sale relativ familiare (si PG-13 rating), exista inca o cantitate decenta de rasturnari inteligente, frisoane, crime si (desigur) evadari care pot fi gasite aici.
Annabelle vine acasa (Annnabelle Comes Home)
Intre Traind printre demoni (Conjuring) , Calugarita (The Nun) si intrarile anterioare ale Annabelle , acesta marcheaza a saptea intrare din seria de groaza oculta de lunga durata, care se concentreaza in principal pe posesiuni demonice, case foarte bantuite si (desigur) papusi extrem de infioratoare. Acest capitol pare orientat in special catre fanii de groaza mai tineri, dar asta nu il impiedica sa ofere niste sperieturi extrem de amuzante si pentru persoanele mature.
Rupt de realitate ( Fractured)
Un tata stresat isi lasa sotia si fiica la spital, dar cand se intoarce sa le ia, nu mai sunt de gasit. Da, cu totii am vazut premisa „o persoana iubita disparuta brusc” in nenumarate filme si emisiuni TV, dar regizorul Brad Anderson se pricepe sa aduca un pic de mestesug si culoare chiar si in cele mai familiare intrigi.
Baiatul din iad: Samanta Distrugerii (Hellboy)
Minunatele filme Baiatul din Iad ( Hellboy) ale lui Guillermo del Toro sunt piese luxuriante si profund imaginative de fantezie intunecata. Aceasta noua versiune pare multumita sa transforme Baiatul din Iad (Hellboy) si mizeria lui eclectica intr-un fel de structura inteleapta a filmului Bond si, in cea mai mare parte, functioneaza ca o nebunie.
Filme De Groaza 2018
Fuzzy va prezinta lista cu filme online de groaza din 2018:
Parcul Groazei (Hell Fest)
Este un film slasher de moda veche, plasat intr-un carnaval cu tematica de groaza. Nu exista nimic aici pe care sa nu fi vazut pana acum, dar acesta este inca un film de sperietura util daca aveti o petrecere cu pijamale sau ceva de genul asta.
Sarbatoarea Sangelui ( Blood Fest)
Uneori se intampla aceste coincidente nebunesti de film. Parcul Groazei (Hell Fest) este un film de groaza cu multe crime de la un carnaval cu tematica de groaza, in timp ce Sarbatoare Sangelui ( Blood Fest) este un film de groaza comic despre crime de la o conventie uriasa de groaza. Este suficient sa spunem ca acestea doua ar putea reprezenta o dubla caracteristica amuzanta.
Insidious: Ultima cheie (Insidious: The Last Key)
Nu orice franciza de groaza poate strange socurile legitime din partea publicului, dar a existat intotdeauna un sentiment modest al calitatii in seria Insidious . Acest capitol incepe cu un flashback infiorator si apoi se instaleaza cu o poveste cu fantome, care se concentreaza pe MVP-ul francizei Lin Shaye (ca investigatoarea paranormala Elise Rainier).
Casa Spiritelor (Winchester)
Da, cu siguranta ati mai vazut acest tip de premisa „sceptic intr-o casa bantuita”, dar cand casa este atat de infricosatoare – iar distributia este atat de impresionanta – nu este nimic in neregula sa va incantati cu o poveste cu fantome foarte familiara, chiar daca in mare parte stii incotro se indreapta.
Scapati de sub control (Rampage)
OK, acesta este mai mult un film de actiune decat un film de groaza, dar haide. Este vorba despre trei monstri gigantici care ataca orasele si mananca/calca in picioare o multime de oameni. Si unele dintre acele momente monstruoase sunt de fapt destul de grozave!
Meg (The Meg)
Are o distributie plina de culoare, cu Jason Statham distrandu-se putin in mijlocul eroicului sau de tip dur si cateva piese de decor ciudate care sunt pur si simplu distractie veche.
Predatorul (The Predator)
Nu exista niciun film Predatorul (Predator ) care sa atinga originalul lui John McTiernan, dar acesta se apropie cu siguranta. Filmul are o gramada de personaje colorate care urmaresc si care sunt adesea ucise de vanatorul suprem.
Nu parasi casa ( Don’t Leave Home)
Acesta este, cu siguranta, un film de groaza plin. Povestea de groaza de tip „arta de arta” ofera, de asemenea, o actorie puternica si un decor irlandez de rau augur pentru un tanar artist care calatoreste in tara. Daca vrei ceva ciudat si atmosferic, incearca.
Filme De Groaza Netflix
Cele mai bune filme de groaza de pe Netflix va sunt prezentate mai jos. In lista noastra veti regasi si o parte din filme de groaza 2022 Netflix. Bucurati-va si infricosati-va!
Grave (Raw)
Daca sunteti mandru detinator al unui simt al umorului intortocheat, le-ati putea spune prietenilor ca filmul Grave (Raw) al Juliei Ducournau este un „film despre majorat”. Da, protagonista filmului, naiva studenta Justine (Garance Marillier), devine majora pe parcursul duratei filmuului; ea iese din carapace si invata despre cine este ea cu adevarat ca persoana aflata in pragul maturitatii. Dar cei mai multi copii care ajung la maturitate in filme nu isi dau seama ca si-au petrecut intreaga viata suprimand o nevoie innascuta, aproape nesatioasa de a consuma carne cruda. „Hei”, te gandesti, „asta e numele filmului!” Ai dreptate! Este!
Casa Bantuita ( The Haunting of Hill House )
Estetica din acest film il face sa functioneze nu numai ca televiziune de groaza, ci si ca o adaptare inteligenta a romanului clasic al lui Shirley Jackson. Monstrii, fantomele si lucrurile care se lovesc de perete sunt in afara ecranului, abia afisate sau ascunse de umbra. Seria se intoarce chiar la unele dintre deciziile primei adaptari cinematografice, in ceea ce priveste miscarea camerei si designul filmarilor, pentru a dezvolta neliniste si inconsecventa. Ei bine, poate „inconsecvent” este cuvantul gresit. Singurul lucru care se simte cu adevarat inconsecvent in timp ce il vizionezi este mintea ta: esti in mod constant precaut sa nu fii pacalit, dar constructia scenelor sale oricum te vor prinde.
Slujba de la miezul noptii (Midnight Mass)
Pe insula Crockett din Slujba de la miezul noptii (Midnight Mass), fiecare locuitor se simte plin de nenorociri. Deversarea recenta de petrol aproape a anihilat aprovizionarea cu peste, distrugand economia locala de pescuit a insulei. Casele lor se sparg si se dezlipesc din neglijenta fata de elementele oceanului. Majoritatea locuitorilor au fugit de pe insula din lipsa de oportunitati, lasand in urma foarte putine persoane. Doar doua feriboturi ii pot duce pe continent. Speranta este insuficienta – si o furtuna majora se pregateste la orizont.
Creep
Creep este un mic film de groaza oarecum previzibil, dar dement de vesel. Prolificul Mark Duplass, este un studiu de caracter a a doi barbati – un videograf naiv si un reclus psihotic nu atat de secret, iar cel din urma il angajeaza pe primul pentru a-si documenta viata intr-o cabana din padure. Se sprijina in intregime pe performantele sale, care sunt excelente. Duplass, care poate fi fermecator si ciudat, se forteaza sa intre in viata protagonistului si bantuie fiecare moment de trezire.
Creep 2
Creep nu a fost un film care cersea o continuare. Despre unul dintre cei mai unici ucigasi in serie ai cinematografiei – un barbat care aparent are nevoie sa formeze legaturi personale stranse cu cariera sa inainte de a le trimite ca marturii ale „artei” sale – originalul din 2014 a fost suficient de autosuficient. Dar Creep 2 este acea continuare rara in care scopul pare sa nu fie „sa o facem din nou”, ci „sa mergem mai adanc” – si prin mai profund, intelegem mult mai profund, deoarece acest film analizeaza psihicul psihopatului central Aaron (Mark Duplass) in moduri complet neasteptate si socant de sincere, in timp ce asistam un ucigas care si-a pierdut pasiunea pentru crima si, prin urmare, pofta de viata. De fapt, filmul aproape renunta la ideea de a fi un „film de groaza”, ramanand unul doar pentru ca stim despre atrocitatile pe care Aaron le-a comis in trecut, Intre timp, devenind mult mai mult o drama interpersonala despre doi oameni care exploreaza granitele increderii si vulnerabilitatii.
Strazile Groazei Partea 1: 1994 (Fear Street Part 1: 1994)
Primul film din trilogia Netflix de adaptari acest film se anunta rapid ca fiind o fiara mult mai vicioasa si sangeroasa decat oricare dintre versiunile Iti face parul maciuca (Goosebumps) prietenoase cu familia din ultimii ani, creand cu succes propriul loc in canonul meta-slasher modern. 1994 se imbraca in istoria slasherului, fiind in mod special referitor la Tipatul (Scream), care include si numeroase aluzii la slasheri mult mai obscuri din anii ’80, cum ar fi Intruder, dar in acelasi timp distrage atentia publicului de la unele dintre misterele sale mai profunde, pentru a fi explorate mai pe deplin.
Hush
Hush este un film simplu care preia mai mult decat cateva indicii din Strainii (The Strangers) de Bryan Bertino, printre alte thrillere de invazie a casei. Regizorul Mike Flanagan, al carui film este unul dintre cele mai bune si mai subestimate filme de groaza ale deceniului, ramane o voce promitatoare in materie de horror, desi Hush joaca lucruri considerabil mai sigur decat a facut-o povestea aceea ambitioasa cu oglinda bantuita. Aici, trucul este ca singura femeie amenintata de un intrus mascat in afara casei ei din padure este de fapt surda si muta, adica nu-l poate auzi venind si nu poate cere ajutor.
Cargo
Cargo, un efort de regie de colaborare intre Yolanda Ramke si Ben Howling, se situeaza undeva intre „inspirat” si „profesional”, adica merita sa il cautati pe Netflix daca aveti o nevoie puternica de a urmari cadavrele care trec si o familie care incearca sa supravietuiasca in timp ce se izoleaza in Outback-ul Australiei. Martin Freeman il interpreteaza pe Andy, sot incapatanat cu sotia sa, Kay (Susie Porter), si tata iubitor pentru fiica lor, Rosie; conduce o barca-casa catre tarmuri mai sigure. Apoi Kay musca un zombi, fortand o schimbare de planuri si punandu-le pe calea ruinei si a tragediei. Pentru un anumit tip de purist horror, Cargo neaga asteptarile genului. Nu este un film deosebit de infricosator.
In Umbra ( Under The Shadow)
Pentru cea mai mare parte a filmului, Babak Anvari creeaza o drama de epoca inabusitoare, un film de groaza de alt fel, care transmite in mod tangibil claustrofobia Iranului in perioada tumultoasa de dupa revolutie. Anvari, el insusi dintr-o familie care a fugit in cele din urma de stapanirea ayatollahului, a facut In Umbra „Under the Shadow” ca declaratie de rebeliune si tribut propriei sale mame. Este un film deosebit de feminist: Shideh (Narges Rashidi) este distribuita ca eroina dura care lupta impotriva fortelor ostile mai mari – un arhetip de film de groaza care capata si mai multa potenta in acest decor.
Ritualul ( The Ritual)
Un prim exemplu a ceea ce ar putea fi numit subgenul „broror-ului”, personajele lui Ritualul (The Ritual) sunt o trupa de prieteni de-a lungul vietii uniti in doliu pentru un prieten care a fost ucis recent intr-un jaf brutal intr-un magazin de bauturi alcoolice. Luke (Rafe Spall) este membrul grupului care suporta cea mai mare povara a vinovatiei, fiind singurul care se afla la acel moment in magazin, paralizat de nehotarare si lasitate in timp ce isi privea prietenul murind. Ceilalti membri il invinuiesc pe Luke pentru acest lucru in diferite grade si simtim ca decizia lor de a calatori in Suedia pentru o excursie de drumetie in adancul pustietatii este pentru a onora memoria prietenului lor mort.
Cosmarul Continua (Scream 4)
Iubitorii de filme de groaza au fost pregatiti sa creada intr-o renastere a seriei dupa ce Scream 3 a fost perceput ca o relativa dezamagire, iar concentrarea sa asupra tropilor „repornirilor” cinematografice parea un teritoriu fertil si suficient de proaspat pentru satira la inceputul anilor 2010. Cu toate acestea, in urma explorarii mai radicale din 2022 a temelor similare, Scream 4 pare acum deosebit de prins intr-un moment foarte specific, o observatie acum depasita asupra unei forme de „modernitate” care a venit si a disparut cat ai clipi. Ceea ce se poate lauda cel putin este un casting solid, atat in performante de incredere ale obisnuitilor serialului, cat si cu introducerea unor personaje indragite, cum ar fi Kirby Reed de Hayden Panettiere. Scream 4 nu mai are ceva relevant de spus, dar maiestria sa il ajuta in continuare sa reziste mai bine decat Scream 3, care pare sa fi fost scris din canonul seriei.
Placerea de a ucide ( Ravenous)
Iubitorii de gen nu pareau sa acorde prea multa atentie acestui film, dincolo de premiul sau pentru cel mai bun film canadian la Festivalul International de Film de la Toronto – poate rezultatul unui subgen „drama indie zombie” care pare sa fi urmat cursul prin filme precum Bateria (The Battery), si poate pentru ca este interpretat mai degraba in franceza decat in engleza. Indiferent, acesta este un mic thriller de drama conceput cu competenta pentru completist zombi, plin de performante excelente ale unor actori fara nume si o abordare intriganta a rezultatelor zombificarii. Infectatii de aici par uneori ca ghoul-ul Romero standard, dar sunt si ceva mai mult: suflete pierdute care s-au agatat de un fel de cultura ciudata si rudimentara.
Ouija: Originea raului ( Ouija- Origin of Evil)
In timp ce primul Ouija a fost o achizitie de numerar profesionala, pictata dupa numere, fara o singura atingere originala, prequel-ul sau, regizat de un fan horror experimentat si un regizor de gen prolific (cu trei lansari de calitate numai in 2016) Mike Flanagan, poarta estetica horror-ului anilor ’60. De la utilizarea logo-ului Universal al erei pana la un aspect decolorat, sepia-pastel, Originea Raului (Origin of Evil ) este marturie ca Flanagan se distreaza cu posibilitatile creative ale proiectului. Oricat de intrigante ar fi toate aceste lucruri pentru puristii de gen si cinefilii, toata treaba s-ar prabusi daca tonul general si performantele nu s-ar potrivi cu ambitiile lui Flanagan. Din fericire, el ofera o piesa de groaza PG-13 pe deplin satisfacatoare, care amesteca cu pricepere sensibilitatile moderne ale genului cu abordari stilistice incercate si adevarate.
Dadaca ( The Babysitter)
Dadaca este putin neintelegator in dorinta sa de a fi descrisa cu dragoste ca un omagiu slasher din anii ’80, dar in acelasi timp suficient de eficient pentru a castiga o buna masura din aprobarea pe care o tanjeste.
Veronica
Paco Plaza, regizorul spaniol al filmului de groaza REC din 2007, a avut in mare parte profituri descrescatoare prin sequelele REC. Prin urmare, Veronica a fost primita ca o aventura binevenita intr-un nou concept pentru regizor, chiar daca rezultatele sunt hotarate pe partea derivata. Un film cu spiritul/posedarea demonica care urmareste o studenta spaniola de 15 ani (Sandra Escacena) ce invita fara sa vrea raul in casa ei in timp ce conduce o sedinta ouija cu colegii ei de la scoala. Acolo unde filmul straluceste cel mai bine este in mare parte din partea prezentarii: arata grozav ori de cate ori imaginile sale nu sunt prea intunecate, surprinzand un moment interesant din istorie prin plasarea filmului in Spania din 1991.
1922
Un spectacol cameleonic al lui Thomas Jane ancoreaza aceasta poveste discreta, gotica, plasata in America Centrala, spusa in stilul unei marturisiri de catre sot (despre care ne putem da seama de la inceput ca este bantuit de o crima oribila). Cand sotia lui (Molly Parker) insista sa vanda pamantul pe care l-a mostenit , mana nesofisticata a lui Jane il aranjeaza pe fiul lor (Dylan Schmid) sa devina complice la crima ei ingrozitoare. Cu toate acestea, ca in orice poveste Grand Guignol, stim deja ca partea cea mai rea nu este actul de a ucide, ci paranoia nesfarsita de a trai cu ea. In cazul naratorului vinovat al filmului, asta inseamna o bantuire razbunatoare si inevitabila, plina de toate imaginile prevestitoare si infioratoare pe care ai ajuns sa le vezi.
#In viata (#Alive)
Fanii cinematografiei cu zombi anticipau cel putin un film de zombi din Coreea de Sud in acest an: Peninsula, continuarea mult indragitului Trenul spre Busan (Train to Busan) a fost foarte popularizata, dar in cele din urma a ramas cu mult sub original. Din fericire, totusi, a existat un alt film de zombi coreeni care astepta sa-i ia locul, sub forma #In Viata (Alive) mult mai de succes. Fanii romanului original World War Z vor gasi cu siguranta aceasta poveste familiara, deoarece este suspect de asemanatoare cu unul dintre pasajele cele mai iubite ale acelei carti, despre un tanar jucator/hacker din Japonia care este atat de profund absorbit de web, incat nu reuseste sa observe.
Tura de zi ( Day Shift)
Tura de zi (Day Shift) este un debut regizoral de succes pentru coordonatorul cascadorii JJ Perry. Nu este o revelatie, dar este vesela si violenta si simte ca toti cei implicati s-au distrat facand-o in timp ce isi iau slujba in serios. Streaming-ul este in esenta versiunea contemporana a direct-to-video, iar pentru unele filme (cum ar fi Prey) se simte ca o greseala majora de calcul la nivel de distributie. Acest film nu este chiar la acel nivel de afirmare a francizei, dar mi-ar fi placut sa-l vad intr-un teatru.
Invitatie in Iad ( The Invitation)
Este o munca grea sa incerci sa remixezi un clasic precum Dracula lui Bram Stoker, cand au fost 125 de ani in care altii i-au incercat la nesfarsit pe hartie, scena si ecran. Ca atare, atunci cand o incercare atinge niste unghiuri noi, este de laudat, asa cum este cazul Invitatie in Iad (The Invitation). Regizoarea Jessica M. Thompson, scriitoarea Blair Butler si actrita Nathalie Emmanuel, executa cateva alegeri neasteptate care reusesc sa submineze usor abordarea complet gotica a materialului. Cu toate acestea, Invitatia in Iad ( The Invitation) dureaza mult prea mult pentru a ajunge la cele mai interesante idei, lasandu-ne cu sentimentul distinct de „prea putin, prea tarziu”.
Filme De Groaza Bune
Lista cu cele mai bune filme de groaza care va vor submina asteptarile va este mai jos prezentata:
Maud cea sfanta (Saint Maud )
Acest debut stralucitor de tulburator al lui Rose Glass se indreapta intr-un oras de coasta englezesc modest, cu o incarcatura apriga de manie religioasa, jocuri de putere psihologica si un moment ciudat de prostie si cosmar. Morfydd Clark este uimitor in rolul Maud, profund religioasa, o asistenta medicala a carei prima misiune privata o duce la casa fostei dansatoare a lui Jennifer Ehle, bolnava in stadiu terminal si inradacinata. Dansul care a urmat dintre ascetul tulburat si senzualistul fumator are nuante de frictiuni psihologice ale personajului , o influenta majora asupra Maud cea sfanta (Saint Maud).
Dumnezeu mi-a spus sa (God Told Me To)
Jocul groazei poate fi greu. Larry Cohen este, fara indoiala, unul dintre cei mai inventivi scriitori-regizori americani ai anilor 1970, opera sa remarcabila cuprinzand comentarii sociale cu buget redus, blaxploitare cu chirie reduse si cateva dintre cele mai implicate filme de groaza facute vreodata. Cu toate acestea, iata-ne, 35 de ani mai tarziu, el reuseste sa inscrie un film topuri. Dumnezeu mi-a spus sa (God Told Me To) este fara indoiala unul dintre cele mai intunecate, mai clare si mai ciudate filme de pe aceasta lista, o poveste despre crima in serie, manie religioasa si extraterestri.
Negura (The Mist)
Dupa ce l-am abordat pe Stephen King deja de doua ori – in Inchisoarea Ingerilor(The Shawshank Redemption ) si continuarea sa inferioara Culoarul Mortii (The Green Mile )– Frank Darabont si-a facut primul sau film de groaza cu aceasta adaptare sumbra si ascutita a romanului lui King despre o ceata misterioasa care mlastineaza un oras mic, fortand locuitorii sa se adaposteasca in supermarketul local.Acesta este un film cu tentacule si monstri din vechea scoala, care prind viata in versiunea sa sclipitoare de DVD monocroma. Dar este, de asemenea, o drama feroce de moderna, care desprinde firele politice si sociale care aproape au tinut America impreuna sub administratia Bush. Dogma religioasa, diviziunea politica si – in cele din urma si in mod devastator – interventia militara sunt toate sub microscopul lui Darabont, rezultand poate cel mai inteligent, convingator si sfasietor film de groaza al secolului de pana acum.
Mort Viu (Braindead)
Inainte de a fi blocat in Hobbitry la nesfarsit, Peter Jackson a fost unul dintre cei mai feroce realizatori independenti inventivi de exploatare din lume, un succesor demn al scolii de bricolaj George Romero si Sam Raimi. Primul sau film, Gust Amar (Bad Taste) , a fost filmat pe parcursul a patru ani de weekend-uri cu o trupa de colegi entuziasti, dar pe vremea lui Mort Viu ( Braindead) Jackson avea un buget si o echipa profesionista. Filmul este unul dintre cele mai necrutatoare si vesele filme lansate vreodata, care incorporeaza maimute mutante, mancatori de carne de zombi, moarti provocate de masina de tuns iarba, preoti kung-fu si glume despre „Arcasii”. Contine, de asemenea, cea mai gretoasa scena de cina de la La Grande Bouffe , care implica tasnirea sangelui, dizolvarea carnii, urechi umane si boluri de budinca de orez limpede.
Filme De Groaza Vechi
Aici aveti enumerate cele mai vizionate filme de groaza vechi:
Exorcistul (The Exorcist)
Trecand de la bazarurile zgomotoase din Irak la strazile linistite din Georgetown, combinand secvente de vise ametitoare cu drame umane extrem de credibile, Friedkin a creat un film de groaza ca nimeni altul – atat brutal, cat si frumos, intelept si exploatator, explorand concepte religioase trasnite cu precizia clinica a unui om de stiinta agnostic. Si nu va inselati: Exorcistul ( The Exorcist ) este cu siguranta un film de groaza: desi poate fi plin de idei riguros examinate si de momente minunate ale personajelor, preocuparea sa principala este sa socheze, sa sperie si, da, sa-si ingrozeasca publicul – nu cinematograful mainstream contine o imagine mai suparatoare decat scena crucifixului? Ca inca reuseste, aproape patru decenii mai tarziu, este o dovada a viziunii remarcabile a lui Friedkin.Stralucirea ( The Shining)
Cele mai infricosatoare momente din Stralucirea (The Shining) sunt atat de emblematice incat au devenit glume: Jack Nicholson aruncand o privire psihotica din afisele de pe peretii dormitoarelor studentilor de peste tot… „Iata Johnny”. Chiar si asa, capodopera lui Stanley Kubrick de executie si claustrofobie inca mai pastreaza puterea de a speria publicul din mintea lor. Nicholson este Jack Torrance, un scriitor care lucreaza ca ingrijitor la hotelul izolat Overlook din muntii Colorado in timpul iernii. Stephen King, pe al carui roman s-a bazat filmul, a ramas neimpresionat. Problema, a spus el, era „un om care gandeste prea mult si se simte prea putin”.
Masacrul din Texas (The Texas Chain Saw Massacre)
„Cine va supravietui… si ce va mai ramane din ei?” Este o intrebare care se aplica la fel de mult publicului pentru neobosit socantul lui Tobe Hooper, cat si personajelor sale condamnate si nefericite. Groaza nu mai fusese niciodata atat de cruda inainte si s-ar putea sustine ca nu a mai fost de atunci, uratenia pura si murdara a piesei i-a determinat pe unii sa iasa, pe altii sa planga si pe multi altii sa aclame filmul ca pe o capodopera moderna.Psihopatul (Psycho)
In urma cu cativa ani, cartea lui David Thomson a sustinut ca capodopera ucigasului in serie a lui Alfred Hitchcock nu a schimbat doar cinematograful, ci si societatea in sine. Prin confruntarea publicului cu ororile de zi cu zi; manipulandu-i cu buna stiinta pentru a simpatiza cu un criminal; oferindu-i o eroina amorala, adultera, apoi zdrobindu-o atat de salbatic; prin batjocura de psihologia freudiana si de camasile pompoase care o practica; prin impingerea unei imagini a Americii ca un labirint incarcat de capcane populat de politisti infioratoare si psihopati draguti; si sugerand ca femeile (pregateste-te acum) chiar folosesc toaleta uneori, Hitch a ajutat la deschiderea drumului pentru toate cutremurele culturale si actele de reechilibrare morala pe care le-a avut de oferit urmatorul deceniu. Si a facut totul intr-o clipa.
Creatura (The Thing)
Lumea nu era pregatita pentru Creatura (The Thing) . Este greu de imaginat, avand in vedere consacrarea sa actuala in canoanele SF si horror, dar cand John Carpenter si-a lansat remake-ul lui Creatura din alta lume(The Thing From Another World) din 1951 , acesta a fost considerat nimic mai mult decat un extraterestru . Chiar si luand in considerare contextul perioadei de timp, trebuie sa va intrebati daca criticii Fuzzy au urmarit chiar acelasi film. Sigur, fragmentele sangeroase se lipesc adanc atat in memorie, cat si in stomac. Dar eruptiile socante ale viscerelor sunt sustinute de tensiunea paranoida care strabate centrul de cercetare din Antarctica .
Copilul lui Rosemary (Rosemary’s Child)
Este destul de greu sa te muti intr-un apartament si sa incerci sa intemeiezi o familie fara a fi nevoit sa te lupti cu suspiciunea invaluitoare ca noii tai vecini ar putea fi satanisti morti. Aceasta este fata inteligenta si subtila a groazei, deoarece Polanski limiteaza specificul la minimum si ne face sa ghicim cat de multe se intampla doar in mintea personajului Miei Farrow, cand ajunge sa creada ca a fost impregnata de o gramada infioratoare de manhataniti instariti, care au o legatura cu ocultismul. Exista cateva scene-cheie mai explicite – un potential viol in timpul noptii si un punct culminant infricosator – care servesc pentru a ajunge direct sub pielea noastra, fara a face ca intreaga premisa sa para ridicola.Halloween
Iubitorii de film trebuie sa sublinieze intotdeauna ca Craciunul Negru (Black Christmas) al lui Bob Clark a dat nastere subgenului slasher, dar succesul uluitor al indie-ului lui John Carpenter (70 de milioane de dolari in intreaga lume cu un buget de 300.000 de dolari) a fost cel care a pus lucrurile in miscare. Dar uitati de toti aspirantii mascati si de nebunii suburbani care manuiesc cutitele ce au urmat si minunati-va de puterea simplificata a filmului lui Carpenter: camera de filmat alunecata, umbrele care se ascund, prezenta hotarata a ticalosului mascat Michael Myers, un ucigas la fel de perfect ca si rechinul din Falci . Aproape patru decenii mai tarziu, este inca aproape de impecabil.
Dimineata Mortii (Down of the Dead)
Acum ca a devenit o fabrica de zombi pentru un singur om (cu randamente in scadere abrupta), este greu sa ne amintim ca George Romero a fost, la inceput, indoielnic cu privire la ideea de a face o continuare a lui Noaptea Mortilor Vii (Night of the Living Dead )din 1969. . Dar cu cel mai personal proiect al sau (si, poate, capodopera lui), Martin, a esuat lamentabil la box office, iar Romero a decis sa muste glontul – si si-a revigorat cariera in acest proces. Desi a schimbat fata groazei, acesta este filmul pentru care va fi amintit: cel mai salbatic si mai captivant film de zombi dintre toate, si filmul care defineste destul de mult conceptul de cinema horror constient social din punct de vedere politic. Influenta sa a fost simtita in fiecare film cu zombi de atunci si ramane o piesa aproape impecabila de ultraviolenta .
Falci (Jaws)
Incepe ca orice alt film pentru adolescenti, la o petrecere tarzie pe plaja. Baiatul intalneste fata. Se strecoara spre scufundare. Ea alearga inainte, aruncandu-si hainele… Bine ati venit pe insula turistica Amity. Falci (Jaws ) a doborat recordurile la box-office, dar productia fusese un atat de mare dezastru, incat echipa a redenumit-o Flaws. Rechinul parea fals, efectele erau teribile. Spielberg a facut o virtute din necesitate in montaj, trecand accentul pe reactiile actorilor: cel mai infricosator dupa ce rechinul loveste o plaja aglomerata. Parintii si-au strans copiii, toti, cu exceptia unei mame, cu o expresie de teroare oarba pe fata. Pentru unii iubitori de cinema, cea mai mare poveste de groaza dintre toate este ca, cu marele sau hit care i-a schimbat jocul, Spielberg a inventat din neatentie blockbuster-ul floricelelor.
Filme de groaza noi: Un exemplu ar fi “Fara Zgomot”–“A Quiet Place Part II” care este un continuare a filmului din 2018 cu acelasi nume si “Traind printre demoni-Diavolul m-a facut sa o fac–“The Conjuring: The Devil Made Me Do It” care este al treilea film din franciza “Traind printre demoni”–“The Conjuring”.
Filme de groaza rau: “Saw” (2004) si “Hostelul”- “Hostel” (2005) sunt doua filme cunoscute pentru violenta si sadismul lor.
Filme de groaza in romana: “Capra cu Trei Iezi (2019) si “Vizitatorul” (The Visitor) sunt doua filme de groaza romanesti.
Filme de groaza horror: “Halloween” (2018) si “It” (2017) sunt doua filme de groaza horror populare.
Top 10 filme de groaza: “Exorcistul-“The Exorcist” , Psihopatul-“Psycho” , “Halloween” (, Masacrul din Texas-“The Texas Chain Saw Massacre” , Stralucirea-“The Shining” , Extraterestru-“Alien” , Falci-“Jaws” , Cosmar pe strada Elm- “Nightmare on Elm Street” , Tacerea mieilor-“The Silence of the Lambs” si ultimul din acest top fiind “It” . Acestea sunt doar cateva exemple din cele mai tari filme de groaza. Lista poate varia in functie de preferintele personale.
Filme de groaza cu demoni: “Exorcistul”- “The Exorcist” si “Diavolul din tine”-“The Devil Inside” sunt doua filme care se concentreaza pe demoni si exorcisme.
Filme de groaza cu adolescenti: “Tipatul”-“Scream” si “Stiu ce-ai facut asta-vara”- “I Know What You Did Last Summer” sunt doua filme de groaza cu adolescenti.
Filme noi de groaza 2016: “Traind printre demoni 2”- “The Conjuring 2” si “Omul Din Intuneric”-“Don’t Breathe” sunt doua filme de groaza lansate in 2016. Aceste doua filme reprezinta doar o parte din filme de groaza noi 2016.
Filme de groaza pentru copii: “Casper” si “Goosebumps” sunt doua filme de groaza pentru copii, care sunt mai potrivite pentru un public tanar.